Θέματα σχετικά με εκπαιδευτικά οικολογικά παιχνίδια κατασκευών με φωτοβολταϊκά στοιχεία για παιδιά (ηλιακά παιχνίδια),
αλλά και γενικότερα με την οικογένεια, την εκπαίδευση και την πράσινη ενέργεια.
(Solar toys, family, education, green energy)
Το καθημερινό απαιτητικό πρόγραμμα οδηγεί τους περισσότερους γονείς να μη βρίσκουν χρόνο (ή τουλάχιστον τον χρόνο που θα ήθελαν) για τα παιδιά τους. Αλήθεια υπάρχει τρόπος να «επιβραδύνουμε» λίγο τον χρόνο και να τον χαρίσουμε απλόχερα στα παιδιά μας; Μπορεί τελικά ένας σύγχρονος εργαζόμενος γονέας να δώσει στα παιδιά του την αγάπη, που θέλει αλλά και που θέλουν;
Χρόνος μαζί και κοινές δραστηριότητες
Ο χρόνος που αφιερώνουμε στα παιδιά, γίνεται άμεσα αντιληπτός από εκείνα και τα κάνει να νιώθουν τεράστια χαρά! Το γνωρίζουν και το αναγνωρίζουν ότι τους προσφέρετε αυτό τον χρόνο, αυτές τις ώρες για να είστε παρέα και να κάνετε ωραία πράγματα μαζί. Είναι κάτι που το περίμεναν κι όσο χρόνο κι αν τους δίνουμε, πάντα θα το περιμένουν από τους γονείς τους. Αν μάλιστα απολαμβάνετε και μία κοινή δραστηριότητα (π.χ. κάποιο χόμπι, σινεμά, παιχνίδι έξω κ.ά.), τότε η χαρά τους είναι ακόμη μεγαλύτερη. Επίσης στα παιδιά αρέσουν οι υποσχέσεις για μία ημέρα της εβδομάδας, την οποία θα περάσετε μαζί. Αρκεί αυτή η υπόσχεση να τηρηθεί, ώστε να νιώσει πως είναι προτεραιότητα.
Το παρακάτω βίντεο δείχνει την περιστροφή της φτερωτής ενός Ολλανδικού ηλιακού ανεμόμυλου με τη βοήθεια της ...λάμπας ενός πορτατίφ !!
Ο ηλιακός ανεμόμυλος είναι σε μορφή ξύλινου κιτ που αποτελείται από κομμάτια κομμένα με laser και κατασκευάζεται πολύ εύκολα συνδέοντας τα κομμάτια αυτά.
Είναι εξοπλισμένος με ένα φωτοβολταϊκό κύτταρο που τροφοδοτεί ένα μικρό μοτέρ, το οποίο περιστρέφει την φτερωτή.
Το μόνο που χρειάζεται, μετά τη συναρμολόγησή του, είναι να τον τοποθετήσουμε στον ήλιο ή, εναλλακτικά, να πλησιάσουμε στο φωτοβολταϊκό κύτταρο μια λάμπα ή έναν ...φακό!!
Ένα όμορφο, πρωτότυπο, εκπαιδευτικό και ...οικονομικό παιχνίδι για παιδιά !!
Ο ηλιακός ανεμόμυλος είναι κατάλληλος και για εργασίες τεχνολογίας α γυμνασίου.
SOLAR TOYS TO LEARN ABOUT RENEWABLE ENERGY THE FUN WAY
By George Lalopoulos *
With the rapid
evolution of technology during the past decade, the use of renewable energy has
become more widespread than ever. As conventional energy sources are becoming
more limited and harmful to the environment, renewable energy sources like
solar, wind, hydro, tidal, geothermal, bioenergy and ocean energy are now seen
as the main power source of the future.
Within this
frame, solar energy is becoming increasingly important. More people are
awarenowadays about the benefits of
solar energy, and most of them are from younger generations. These young
people, especially the children, are becoming more acquainted with today’s
technology, which helps them receive a wide variety of information from
different parts of the internet. This helps them learn more about things like
renewable energy sources. Along with the internet, children today get to learn
more via the use of solar toys, which help them learn about solar energy and
how it works.
Solar toys
are equipped with solar (photovoltaic) cells that convert solar energy into electricity;
therefore, they not only show how machines work using electricity, but they
also help children find how solar energy can be used in different ways, which
makes them see solar energy as a versatile energy source. Moreover, many solar
toys are in the form of construction kits, which helps children develop their
creativity and increase their interest in science and technology. Examples
include solar cars, solar robots, solar airplanes, solar windmills, solar
helicopters, solar houses, solar watermills, etc.
As more
children are being familiarized with solar energy, they would also be able to
learn more about how renewable energy would be the main power source of the
future. They would be able to find out at a young age how solar energy would
bring positive impact to the environment, as well as help other people see its
benefits. Educating people about solar energy at an early age helps them become
more prepared for the future that aims to be green. In this context, solar
technology is seen as an opportunity to open kids’ eyes to a whole new world of
scientific discovery, as well as teach fundamental principles in a new, amusing
way. Many educational solar kits contain propellers and LEDs to demonstrate the
effectiveness of renewable energy sources.
In
conclusion, solar energy is at its peak and is leading the way for more
renewable energy sources to be used in the future. With the use of solar toys
to teach children, we could envision a greener future for everyone.
Ο ηλιακός νερόμυλος είναι ένα κομψό ξύλινο μοντέλο νερόμυλου (κατασκευή) που λειτουργεί με την ηλιακή ενέργεια. Συναρμολογείται εύκολα, συνδέοντας ξύλινα κομμάτια κομμένα με laser. Διαθέτει ένα μικρό φωτοβολταϊκό πάνελ και ένα μικρό μοτέρ που περιστρέφει την φτερωτή του μόλις τον τοποθετήσουμε στον ήλιο!
Ένα πρωτότυπο και οικονομικό δώρο για παιδιά!!
Για δημιουργία, γνώση, διασκέδαση!!
Ο ηλιακός νερόμυλος είναι κατάλληλος για εργασίες τεχνολογίας Γυμνασίου.
Ξεκίνησε η εγκατάσταση νέων ηλιακών πάνελ στο ουδέτερο ως προς τον άνθρακα “Dream Factory” της Bentley Motors στο Κρου. Η ανακοίνωση συμπίπτει με τη 10η επέτειο των πρώτων ηλιακών πάνελ στο εργοστάσιο του Πιμς Λέην, όπου κατασκευάζονται όλα τα μοντέλα Bentley. Τα ηλιακά πάνελ καλύπτουν μια έκταση 60.911 τ.μ.– ίση με εννέα γήπεδα ποδοσφαίρου ή 311 γήπεδα τένις.
Τα πρόσθετα πάνελ τελευταίας τεχνολογίας είναι εξαιρετικά αποδοτικά και παράγουν σχεδόν 60% περισσότερη ισχύ ανά πάνελ σε σχέση με τις αρχικές μονάδες. Θα προσθέσουν ακόμα δύο MW στην παραγωγή ενέργειας στη μονάδα της Bentley, ανεβάζοντας τη συνολική ισχύ στα 10 MW. Υπολογίζεται ότι τα συνδυασμένα συστήματα με 36.418 ηλιακά πάνελ θα παράγουν έως και το 75% των ημερήσιων απαιτήσεων ηλεκτρικής ενέργειας της εταιρείας κατά μέσο όρο, με βάση τον Μάιο του 2023 και μπορεί να φτάσουν και στο 100%.
Αυτό ισοδυναμεί με την ενέργεια που απαιτείται για την τροφοδοσία περισσότερων από 2.370 νοικοκυριών ετησίως. Τα νέα πάνελ πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία έως τον Νοέμβριο, μειώνοντας τις ισοδύναμες εκπομπές CO2 κατά 407.477 τόνους ετησίως. Η εγκατάσταση σε δέκα υπάρχουσες κατασκευές στέγης στο εργοστάσιο είναι απλώς η τελευταία φάση στις προσπάθειες της Bentley να αξιοποιήσει τη δύναμη του ήλιου.
Είναι γεγονός πως φτάνοντας στο κλείσιμο της σχολικής χρονιάς όσοι εργάζονται στον τομέα της εκπαίδευσης (δάσκαλοι, θεραπευτές) διερωτώνται από τους γονείς σχετικά με δραστηριότητες που μπορούν ν’ ακολουθήσουν τα παιδιά κατά την διάρκεια αποχής τους από το σχολείο ή την θεραπεία. Είναι σαφές πως δεν υπάρχει μία μόνο σωστή απάντηση καθώς κάθε οικογένεια και κάθε παιδί είναι διαφορετικό μ’ αποτέλεσμα να ταιριάζει κάτι άλλο σε κάθε περίπτωση. Το σίγουρο όμως είναι πως όλοι στις διακοπές (μικροί και μεγάλοι) αναζητούμε ξεκούραση και διασκέδαση.
Είναι σημαντικό να εστιάσουμε στην ανάγκη του κάθε παιδιού και τη μοναδική προσωπικότητά του ώστε να το βοηθήσουμε να ζήσει μία χρονική περίοδο όπως ταιριάζει στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Τι σημαίνει όμως αυτό πρακτικά;
Ένα δραστήριο και κινητικό παιδί για παράδειγμα θα αναζητήσει αθλητικές δραστηριότητες και γενικά θα θέλει να εκτονώσει το περίσσευμα της ενέργειάς του. Αντίθετα, παιδιά λιγότερο δραστήρια επιθυμούν περισσότερο χρόνο ηρεμίας και αποφόρτισης από ένα χειμερινό γεμάτο πρόγραμμα επομένως ίσως χρειάζονται λίγη απομόνωση και συντροφιά ενός βιβλίου. Όπως και να έχει όμως, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τα περισσότερα παιδιά αναζητούν το παιχνίδι στις διακοπές τους . Είναι σημαντικό επομένως τα παιδιά να βρίσκονται με συνομηλίκους τους και ν’ αλληλεπιδρούν μέσω του ελεύθερου παιχνιδιού. Ο Ντόναλντ Γουίνικοντ, παιδοψυχίατρος-ψυχαναλυτής, έχει εξάλλου μιλήσει για την σημαντικότητα του παιχνιδιού μεταξύ των παιδιών και όχι τόσο για εκείνη μεταξύ ενηλίκων-παιδιών η οποία σαφώς είναι σημαντική αλλά προάγει άλλες δεξιότητες.
Το συγκεκριμένο βίντεο
δείχνει την περιστροφή του ηλιακού δορυφόρου γύρω από τη γη, μόλις τον
τοποθετήσουμε σε κάποιο σημείο που βλέπει ο ήλιος.
Ο ηλιακός δορυφόρος
είναι ένα ξύλινο εκπαιδευτικό παιχνίδι σε λεπτομερές κιτ που συναρμολογείται εύκολα
και διαθέτει ένα μικρό φωτοβολταϊκό πάνελ. Αποτελείται από 2 βασικά μέρη: τον δορυφόρο και την γη. Είναι εξοπλισμένος με έναν μικρό κινητήρα που περιστρέφει τον δορυφόρο γύρω από τη γη με τη βοήθεια του πάνελ.
Εναλλακτικά, μπορούμε να πλησιάσουμε στο φωτοβολταϊκό πάνελ μια λάμπα ή έναν φακό.
Ένα πρωτότυπο, όμορφο, εκπαιδευτικό
δωράκι ηλιακής ενέργειας!
Πολλοί μελετητές από την αρχαιότητα έως σήμερα έχουν προσπαθήσει να αποκρυπτογραφήσουν τα μυστικά του καλού δασκάλου, άλλοτε επικαλούμενοι τη φιλοσοφία, άλλοτε την προσωπική εμπειρία και πλέον με έρευνες παρατήρησης και μακροχρόνιας βιβλιογραφικής μελέτης. Οι ερευνητές συνθέτουν τα κομμάτια του παζλ που οδηγούν στη σπουδαία διδακτική περιπέτεια που ονομάζουμε σχολείο και τα χαρακτηριστικά εκείνα που πρέπει να συγκεντρώνει ο δάσκαλος ώστε να ηγηθεί αυτής της θαυμάσιας και δύσκολης διαδικασίας.
Σε αυτό το άρθρο του Parents Hub, θα δούμε τα 10 χαρακτηριστικά που οι περισσότερες έρευνες έχουν καταλήξει ότι έχει ο ιδανικός δάσκαλος.
Τα Χαρακτηριστικά Του Καλού Δασκάλου Σύμφωνα Με Έρευνες
Πρόσφατη έρευνα του μελετητή Soares de Araujo Mesquita, συμπεραίνει πως ο καλός δάσκαλος είναι ο επαγγελματίας που αναπτύσσει ισχυρούς δεσμούς με τους μαθητές του, μπορεί να δημιουργεί ένα περιβάλλον στο οποίο οι αισθήσεις συμβάλλουν στην επίτευξη της μάθησης και λειτουργεί καταλυτικά στη διαδικασία αυτή.
Τα 10 χαρακτηριστικά του καλού δασκάλου που έχουμε συγκεντρώσει είναι τα εξής.
1. Ο Ιδανικός Δάσκαλος Πρέπει Να Είναι Επικοινωνιακός
Ο δάσκαλος είναι ο πομπός στην επικοινωνία που λαμβάνει χώρα στη σχολική τάξη και ο μαθητής ο δέκτης.
Όταν η πληροφορία μεταδίδεται ξεκάθαρα από τον πομπό, τότε έχει επιτευχθεί ένα μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, χωρίς φυσικά να υποτιμάμε όλους τους υπόλοιπους παράγοντες που συνυπολογίζονται σε αυτήν. Η σταθερή φωνή με διακυμάνσεις για έμφαση όπου χρειάζεται, η σωστή άρθρωση και τα εύστοχα παραδείγματα είναι κάποια από τα στοιχεία που συνθέτουν αυτό που λέμε μεταδοτικότητα.
Αντίστοιχα, ο σωστός εκπαιδευτικός μπορεί να λειτουργήσει και ως δέκτης, αφού σχεδόν πάντα τα όσα συμβαίνουν σε μια τάξη βασίζονται σε μια αμφίδρομη επικοινωνία όπου οι μαθητές αλληλεπιδρούν μαζί του, εκφράζονται, απαντούν σε ερωτήσεις, και πρωταγωνιστούν οι ίδιοι στην εκπαιδευτική πράξη.
Από έρευνα του Singh φάνηκε πως ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του καλού δασκάλου είναι οι επικοινωνιακές δεξιότητες. Ο σωστός δάσκαλος ακούει, αντιλαμβάνεται τις απορίες, και αν είναι εξαιρετικός δάσκαλος, μαθαίνει κιόλας από τους μαθητές του.
2. O Καλός Δάσκαλος Μοιράζεται Τη Βαθιά Γνώση Αλλά Και Τον Ενθουσιασμό Για Το Αντικείμενό Του
Θυμόμαστε όλοι εκείνον τον καθηγητή που έμπαινε βαριεστημένα στην τάξη, εξέταζε βαριανασαίνοντας μερικούς μαθητές, εξηγούσε βιαστικά τη θεωρία, και μετά κοιτούσε ανυπόμονα το ρολόι μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι που θα τον λύτρωνε από το δυστύχημα που αποκαλούσε “δουλειά”.
Σωστά το μαντέψατε, δεν πρέπει να ήταν και πολύ παθιασμένος με το αντικείμενό του.
Σύμφωνα με την ερευνήτρια Ζωή Διονυσίου, ο καλός δάσκαλος μπορεί να πετύχει την αυτοπραγμάτωση μέσα από το μάθημά του. Μόνο έτσι μπορεί να μεταλαμπαδεύσει την αγάπη για το αντικείμενο στους μαθητές.
Σίγουρα δεν έχουν όλοι την τύχη να εργάζονται στον τομέα που θα ήθελαν, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση η διεκπεραίωση γίνεται αντιληπτή αμέσως και δεν φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα. Στις τάξεις του δημοτικού ειδικά, θα τον χαρακτηρίζαμε ακόμα και “κακό” δάσκαλο, αφού οι επιπτώσεις από μια τέτοια στάση μπορεί να δυσκολέψουν αρκετά τους μαθητές του.
Ιδανικός δάσκαλος για παιδιά όλων των ηλικιών είναι εκείνος που θα τους εμφυσήσει τη δίψα για μάθηση μέσα από το παράδειγμά του.