Θέματα σχετικά με εκπαιδευτικά οικολογικά παιχνίδια κατασκευών με φωτοβολταϊκά στοιχεία για παιδιά (ηλιακά παιχνίδια),
αλλά και γενικότερα με την οικογένεια, την εκπαίδευση και την πράσινη ενέργεια.
(Solar toys, family, education, green energy)
Είναι γεγονός πως φτάνοντας στο κλείσιμο της σχολικής χρονιάς όσοι εργάζονται στον τομέα της εκπαίδευσης (δάσκαλοι, θεραπευτές) διερωτώνται από τους γονείς σχετικά με δραστηριότητες που μπορούν ν’ ακολουθήσουν τα παιδιά κατά την διάρκεια αποχής τους από το σχολείο ή την θεραπεία. Είναι σαφές πως δεν υπάρχει μία μόνο σωστή απάντηση καθώς κάθε οικογένεια και κάθε παιδί είναι διαφορετικό μ’ αποτέλεσμα να ταιριάζει κάτι άλλο σε κάθε περίπτωση. Το σίγουρο όμως είναι πως όλοι στις διακοπές (μικροί και μεγάλοι) αναζητούμε ξεκούραση και διασκέδαση.
Είναι σημαντικό να εστιάσουμε στην ανάγκη του κάθε παιδιού και τη μοναδική προσωπικότητά του ώστε να το βοηθήσουμε να ζήσει μία χρονική περίοδο όπως ταιριάζει στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Τι σημαίνει όμως αυτό πρακτικά;
Ένα δραστήριο και κινητικό παιδί για παράδειγμα θα αναζητήσει αθλητικές δραστηριότητες και γενικά θα θέλει να εκτονώσει το περίσσευμα της ενέργειάς του. Αντίθετα, παιδιά λιγότερο δραστήρια επιθυμούν περισσότερο χρόνο ηρεμίας και αποφόρτισης από ένα χειμερινό γεμάτο πρόγραμμα επομένως ίσως χρειάζονται λίγη απομόνωση και συντροφιά ενός βιβλίου. Όπως και να έχει όμως, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τα περισσότερα παιδιά αναζητούν το παιχνίδι στις διακοπές τους . Είναι σημαντικό επομένως τα παιδιά να βρίσκονται με συνομηλίκους τους και ν’ αλληλεπιδρούν μέσω του ελεύθερου παιχνιδιού. Ο Ντόναλντ Γουίνικοντ, παιδοψυχίατρος-ψυχαναλυτής, έχει εξάλλου μιλήσει για την σημαντικότητα του παιχνιδιού μεταξύ των παιδιών και όχι τόσο για εκείνη μεταξύ ενηλίκων-παιδιών η οποία σαφώς είναι σημαντική αλλά προάγει άλλες δεξιότητες.
Το συγκεκριμένο βίντεο
δείχνει την περιστροφή του ηλιακού δορυφόρου γύρω από τη γη, μόλις τον
τοποθετήσουμε σε κάποιο σημείο που βλέπει ο ήλιος.
Ο ηλιακός δορυφόρος
είναι ένα ξύλινο εκπαιδευτικό παιχνίδι σε λεπτομερές κιτ που συναρμολογείται εύκολα
και διαθέτει ένα μικρό φωτοβολταϊκό πάνελ. Αποτελείται από 2 βασικά μέρη: τον δορυφόρο και την γη. Είναι εξοπλισμένος με έναν μικρό κινητήρα που περιστρέφει τον δορυφόρο γύρω από τη γη με τη βοήθεια του πάνελ.
Εναλλακτικά, μπορούμε να πλησιάσουμε στο φωτοβολταϊκό πάνελ μια λάμπα ή έναν φακό.
Ένα πρωτότυπο, όμορφο, εκπαιδευτικό
δωράκι ηλιακής ενέργειας!
Πολλοί μελετητές από την αρχαιότητα έως σήμερα έχουν προσπαθήσει να αποκρυπτογραφήσουν τα μυστικά του καλού δασκάλου, άλλοτε επικαλούμενοι τη φιλοσοφία, άλλοτε την προσωπική εμπειρία και πλέον με έρευνες παρατήρησης και μακροχρόνιας βιβλιογραφικής μελέτης. Οι ερευνητές συνθέτουν τα κομμάτια του παζλ που οδηγούν στη σπουδαία διδακτική περιπέτεια που ονομάζουμε σχολείο και τα χαρακτηριστικά εκείνα που πρέπει να συγκεντρώνει ο δάσκαλος ώστε να ηγηθεί αυτής της θαυμάσιας και δύσκολης διαδικασίας.
Σε αυτό το άρθρο του Parents Hub, θα δούμε τα 10 χαρακτηριστικά που οι περισσότερες έρευνες έχουν καταλήξει ότι έχει ο ιδανικός δάσκαλος.
Τα Χαρακτηριστικά Του Καλού Δασκάλου Σύμφωνα Με Έρευνες
Πρόσφατη έρευνα του μελετητή Soares de Araujo Mesquita, συμπεραίνει πως ο καλός δάσκαλος είναι ο επαγγελματίας που αναπτύσσει ισχυρούς δεσμούς με τους μαθητές του, μπορεί να δημιουργεί ένα περιβάλλον στο οποίο οι αισθήσεις συμβάλλουν στην επίτευξη της μάθησης και λειτουργεί καταλυτικά στη διαδικασία αυτή.
Τα 10 χαρακτηριστικά του καλού δασκάλου που έχουμε συγκεντρώσει είναι τα εξής.
1. Ο Ιδανικός Δάσκαλος Πρέπει Να Είναι Επικοινωνιακός
Ο δάσκαλος είναι ο πομπός στην επικοινωνία που λαμβάνει χώρα στη σχολική τάξη και ο μαθητής ο δέκτης.
Όταν η πληροφορία μεταδίδεται ξεκάθαρα από τον πομπό, τότε έχει επιτευχθεί ένα μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, χωρίς φυσικά να υποτιμάμε όλους τους υπόλοιπους παράγοντες που συνυπολογίζονται σε αυτήν. Η σταθερή φωνή με διακυμάνσεις για έμφαση όπου χρειάζεται, η σωστή άρθρωση και τα εύστοχα παραδείγματα είναι κάποια από τα στοιχεία που συνθέτουν αυτό που λέμε μεταδοτικότητα.
Αντίστοιχα, ο σωστός εκπαιδευτικός μπορεί να λειτουργήσει και ως δέκτης, αφού σχεδόν πάντα τα όσα συμβαίνουν σε μια τάξη βασίζονται σε μια αμφίδρομη επικοινωνία όπου οι μαθητές αλληλεπιδρούν μαζί του, εκφράζονται, απαντούν σε ερωτήσεις, και πρωταγωνιστούν οι ίδιοι στην εκπαιδευτική πράξη.
Από έρευνα του Singh φάνηκε πως ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του καλού δασκάλου είναι οι επικοινωνιακές δεξιότητες. Ο σωστός δάσκαλος ακούει, αντιλαμβάνεται τις απορίες, και αν είναι εξαιρετικός δάσκαλος, μαθαίνει κιόλας από τους μαθητές του.
2. O Καλός Δάσκαλος Μοιράζεται Τη Βαθιά Γνώση Αλλά Και Τον Ενθουσιασμό Για Το Αντικείμενό Του
Θυμόμαστε όλοι εκείνον τον καθηγητή που έμπαινε βαριεστημένα στην τάξη, εξέταζε βαριανασαίνοντας μερικούς μαθητές, εξηγούσε βιαστικά τη θεωρία, και μετά κοιτούσε ανυπόμονα το ρολόι μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι που θα τον λύτρωνε από το δυστύχημα που αποκαλούσε “δουλειά”.
Σωστά το μαντέψατε, δεν πρέπει να ήταν και πολύ παθιασμένος με το αντικείμενό του.
Σύμφωνα με την ερευνήτρια Ζωή Διονυσίου, ο καλός δάσκαλος μπορεί να πετύχει την αυτοπραγμάτωση μέσα από το μάθημά του. Μόνο έτσι μπορεί να μεταλαμπαδεύσει την αγάπη για το αντικείμενο στους μαθητές.
Σίγουρα δεν έχουν όλοι την τύχη να εργάζονται στον τομέα που θα ήθελαν, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση η διεκπεραίωση γίνεται αντιληπτή αμέσως και δεν φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα. Στις τάξεις του δημοτικού ειδικά, θα τον χαρακτηρίζαμε ακόμα και “κακό” δάσκαλο, αφού οι επιπτώσεις από μια τέτοια στάση μπορεί να δυσκολέψουν αρκετά τους μαθητές του.
Ιδανικός δάσκαλος για παιδιά όλων των ηλικιών είναι εκείνος που θα τους εμφυσήσει τη δίψα για μάθηση μέσα από το παράδειγμά του.
Είναι εύκολο για τους γονείς να αναγνωρίσουν τις φυσικές ανάγκες του παιδιού τους: υγιεινά τρόφιμα, ζεστά ρούχα όταν είναι κρύο, ύπνο σε μια λογική ώρα. Ωστόσο, οι ψυχικές και συναισθηματικές ανάγκες ενός παιδιού μπορεί να μην είναι τόσο προφανείς. Η καλή ψυχική υγεία επιτρέπει στα παιδιά να σκέφτονται καθαρά, να αναπτύσσονται κοινωνικά και να μαθαίνουν νέες δεξιότητες. Επιπλέον, οι καλοί φίλοι και τα ενθαρρυντικά λόγια από ενήλικες είναι όλα σημαντικά για να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση, υψηλή αυτοεκτίμηση και μια υγιή συναισθηματική προοπτική για τη ζωή.
Η σωματική και ψυχική υγεία ενός παιδιού είναι εξίσου σημαντικές.
Βασικά στοιχεία για την καλή σωματική υγεία ενός παιδιού:
Θρεπτική τροφή
Επαρκές κατάλυμα και ύπνος
Άσκηση
Εμβολιασμός
Υγιές περιβάλλον διαβίωσης
Βασικά στοιχεία για την καλή ψυχική υγεία ενός παιδιού:
Και για όσους / όσες ενδιαφέρονται για μια μεγάλη γκάμα ποδηλάτων, παιδικών παιχνιδιών, παιχνιδιών εξωτερικού χώρου κ.λπ., δείτε παρακάτω και ...διαλέξτε !!
Easy to build, this solar robot includes a solar power panel to drive a small motor, which in turn drives a set of gears to make the body of the robot move. Offers children the opportunity to have a practical experience of working with solar technology, and lets them learn about renewable energy sources and have fun. A perfect toy to encourage learning of mechanics and engineering, while improving imagination and creativity!
By Lagi.Plan (Solar Toys)
https://www.solar-toys.gr#solartoys#solarenergy#educationaltoys#solar_robot
Πρόκειται για ένα κομψό μοντέλο ελικοπτέρου που θα το κατασκευάσεις βήμα – βήμα εύκολα, συνδέοντας μεταξύ τους ξύλινα κομμάτια που έχουν κοπεί με laserγια μέγιστη ακρίβεια. Πολύτιμος βοηθός σου σ’ αυτό θα είναι οι αναλυτικές οδηγίες συναρμολόγησης στα ελληνικά που περιέχονται στην επιμελημένη συσκευασία του ελικοπτέρου.
Μετά την κατασκευή του, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να στερεώσεις με αυτοκόλλητο διπλής όψεως το φωτοβολταϊκό πάνελ και ...έτοιμο το ηλιακό ελικόπτερο!
Το μόνο που έχεις να κάνεις τώρα είναι να το τοποθετήσεις σε κάποιο σημείο που βλέπει ο ήλιος και αμέσως ο έλικας αρχίζει να περιστρέφεται!
Μπορείς, ακόμα, να δοκιμάσεις τη λειτουργία του πλησιάζοντας στο πάνελ τη λάμπα ενός πορτατίφ ή ένα φακό!
Βοηθώντας τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες ζωής από μικρή ηλικία, συμβάλλουμε σημαντικά στη διαμόρφωση της «σχολικής ετοιμότητας» αλλά θέτουμε τα θεμέλια για τη μελλοντική τους ανεξαρτησία και επιτυχία. Επιτρέποντας στα παιδιά να κάνουν λάθη και ενθαρρύνοντάς τα να ξεπερνούν τα εμπόδια αλλά και να μαθαίνουν από αυτά, μπαίνουν οι βάσεις για τις δεξιότητες του 21ου αιώνα που είναι εξαιρετικά σημαντικές για την δια-βίου μάθηση.
Ανεξαρτησία και ανθεκτικότητα
Ενθαρρύνοντας την ανεξαρτησία από μικρή ηλικία επιτρέπουμε στα παιδιά να αποκτήσουν βιωματική εμπειρία. Όταν τα παιδιά μαθαίνουν και εξερευνούν στην πράξη, εκτίθενται στις «δοκιμές και τα σφάλματα» της καθημερινότητας και μαθαίνουν από τα λάθη τους άμεσα, συνειδητοποιούν την ανάγκη να κάνουν επιλογές αλλά και ποιες επιπτώσεις συνεπάγονται αυτές οι επιλογές. Η προώθηση και η θετική ενίσχυση της ανεξαρτησίας αποτελούν καταπληκτική προετοιμασία για το μέλλον κάθε παιδιού.
Όταν παρατηρούμε τα παιδιά που μαθαίνουν από τα λάθη τους και υιοθετούν μία προσέγγιση ανθεκτικότητας, είναι προφανές ότι για αυτούς τους μαθητές η αποτυχία απλά δεν υφίσταται. Από την πείρα μου στη διδασκαλία των Αγγλικών, οι ανθεκτικοί μαθητές μπορούν να «επανακάμψουν» … και μάλιστα με γέλια! Κατά τη γνώμη μου αυτή είναι η καλύτερη προσέγγιση στην εκμάθηση της γλώσσας.