Σάββατο 22 Ιουνίου 2019

Κάτι ξεχωριστό για ένα ξεχωριστό παιδί: το παιδί σου !! #paixnidia#hliakienergeia





Όλο ίδια και τα ίδια
του παιδιού σου τα παιχνίδια
πότε πλαστικά τρενάκια
πότε αυτοκινητάκια
μα χωρίς πρωτοτυπία
έμπνευση και φαντασία..

Πάρτου κάτι άλλο τώρα
γιατί έφτασε η ώρα...
κάτι που δεν τόχει ήδη
ένα ΗΛΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!!

Πρώτα απ όλα θα το φτιάξει
και θα δει ότι είναι εντάξει
θάχει κι ένα πανελάκι
τοσοδούλι - μικρουλάκι
και στον ήλιο σαν το βγάλει
θάχει μια χαρά μεγάλη!
Διασκέδαση και γνώση
στο ΚΑΜΑΡΙ ΣΟΥ θα δώσει!!

κι όσο πια για την τιμή
είναι απλά ...οικονομική!

Που μπορείς να το αγοράσεις;
Μπες στο site, για να διαβάσεις
λίστα με τα μαγαζιά
όλα τους ξεχωριστά...

Για περισσότερες λεπτομέρειες, παρακαλούμε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της LAGI.PLAN (SOLAR TOYS): www.solar-toys.gr



Δείτε και το κανάλι μας στο Youtube: SOLAR TOYS

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019

20 τρόποι για να ενθαρρύνουμε τη δημιουργικότητα των παιδιών


Eπινοητικότητα είναι η ικανότητα να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις με πολλούς τρόπους,  είναι ένα υποπροϊόν της καλλιτεχνικής νοημοσύνης. Όπως τα παιδιά αναπτύσσουν την επινοητικότητα μαθαίνουν να εμπιστεύονται το ένστικτό τους και τις μοναδικές τους ικανότητες.
Αποκτούν μια θετική στάση απέναντι στην επίλυση προβλημάτων. Τα επινοητικά παιδιά ωριμάζοντας γίνονται άτομα γεμάτα αυτοπεποίθηση και αγάπη για τη δουλειά. Και ακόμη πιο σημαντικό είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται και να χαίρονται τις χαρές της ζωής.
Η ικανότητα του να είναι κανείς επινοητικός πηγάζει από το μυαλό, αλλά όχι από οποιοδήποτε μυαλό… Η δημιουργικότητα μπορεί να υπάρξει μόνο σε καλά «αναθρεμμένα» μυαλά, που συνδυάζουν τους γενετικούς παράγοντες με περιβάλλον που αποτελείται από πρόθυμους ενήλικες να ανταποκριθούν και να προσφέρουν ερεθίσματα.




#dimiourgikota#paidia

Τρίτη 21 Μαΐου 2019

Πως να κατασκευάσετε μια ηλιακή ανεμογεννήτρια για σχολικές εργασίες



Έχετε να κάνετε μια εργασία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και προβληματίζεστε γι αυτό?
Μην ανησυχείτε!!


Για να δείτε τη λύση, απλά πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:



#anemogennhtria#iliakienergeia#sxolikesergasies

Παρασκευή 17 Μαΐου 2019

Ηλιακό αυτοκίνητο με remote control για διασκέδαση, γνώση, οικολογία!

                           
Το βίντεο δείχνει τη λειτουργία του ηλιακού αυτοκινήτου με remote control. Το αυτοκίνητο τροφοδοτείται απευθείας από τον ήλιο με τη βοήθεια του φωτοβολταϊκού πάνελ, ενώ για τη λειτουργία του τηλεχειριστηρίου χρησιμοποιούνται 2 επαναφορτιζόμενες μπαταρίες 1,2V.  Οι μπαταρίες φορτίζουν από τον ήλιο αν τις τοποθετήσουμε στη βάση και αφήσουμε το αυτοκίνητο στον ήλιο.

Από τη LAGI.PLAN (SOLAR TOYS)      #iliakoaytokinhto#iliakienergeia#paihnidia#fotovoltaika#remotecontrol



Δείτε μας και στο Facebook:   SOLAR TOYS

Κυριακή 12 Μαΐου 2019

Οργάνωση μελέτης του παιδιού για αποδοτικότερο διάβασμα



Η οργάνωση της μελέτης για το σχολείο είναι καθοριστικής σημασίας για την επίδοση του παιδιού στο σχολείο, αλλά και για τη σχέση που θα αναπτύξει με το διάβασμα γενικότερα. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις μαθητών που αντιμετωπίζουν καθημερινά το διάβασμα για το σχολείο και τις σχολικές εργασίες ως καταναγκαστικό έργο και ευχαρίστως θα σταματούσαν την προσπάθεια να γράψουν και να διαβάσουν στο σπίτι προετοιμαζόμενοι για την επόμενη μέρα στο σχολείο.


Δείτε περισσότερα ...


   #paidi#diavasma#sxoleio#goneis

Ηλιακό αυτοκίνητο με τηλεχειρισμό: ένα θαυμάσιο δωράκι για παιδιά

                               




Πρόκειται για ένα ενδιαφέρον κιτ συναρμολόγησης μοντέλου ηλιακού αυτοκινήτου με τηλεχειρισμό. Η τροφοδοσία του αυτοκινήτου πραγματοποιείται με 2 επαναφορτιζόμενες μπαταρίες ΑΑ 1,2V. Το τηλεχειριστήριο τροφοδοτείται επίσης με 2 επαναφορτιζόμενες μπαταρίες ΑΑ 1,2V. Και οι 4 μπαταρίες φορτίζουν από τον ήλιο μέσω του φωτοβολταϊκού πάνελ που διαθέτει το αυτοκίνητο, απλά βάζοντας το αυτοκίνητο σε ένα σημείο που βλέπει ο ήλιος. Η φόρτιση πραγματοποιείται τοποθετώντας 2 μπαταρίες κάθε φορά στη βάση των μπαταριών που βρίσκεται πάνω στο αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί μπροστά ή πίσω με τη βοήθεια 2 μπουτόν που διαθέτει το τηλεχειριστήριο.


Από SOLAR TOYS #paixnidiagiapaidia#iliakienergeia#oikologikadwra#sxoleio#solar

Δείτε μας και στο Twitter: Solar Toys

Τρίτη 7 Μαΐου 2019

Μαθησιακές δυσκολίες: πως να βοηθήσετε το παιδί σας



Η μελέτη των σχολικών μαθημάτων και η ολοκλήρωση των εργασιών για το σπίτι συνήθως αποτελούν αιτία μόνιμης έντασης, καβγάδων αλλά και απογοήτευσης τόσο για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες όσο και για τους γονείς τους.
Το κυνηγητό γύρω από το τραπέζι για να ολοκληρώσει το παιδί μια εργασία, τα ξενύχτια για να αποστηθίσει το μάθημα της επόμενης ημέρας και το σβήσιμο και ξαναγράψιμο στο τετράδιο μέχρι να σταματήσει να κάνει μουτζούρες είναι μερικές μόνο από τις καθημερινές εικόνες που πιθανόν να έρχονται στο μυαλό ενός γονέα όταν σκέφτεται τη μελέτη στο σπίτι.
Φυσικά, θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλα τα παραπάνω συνοδεύονται συνήθως από κλάμα, φωνές, απειλές, ατυχείς συγκρίσεις με άλλα μέλη της οικογένειας, οδηγώντας έτσι σε ρήξη την πολύτιμη σχέση γονέα-παιδιού. Ενώ λοιπόν για κάποιο άλλο παιδί ο ρόλος του γονέα, όσον αφορά τη μελέτη στο σπίτι, περιορίζεται σε απλή καθοδήγηση, επεξήγηση ή έλεγχο, στο παιδί με μαθησιακές δυσκολίες ο γονέας αναλαμβάνει κυρίως τον ρόλο του δασκάλου, προσπαθώντας να πείσει το παιδί του να ολοκληρώσει τις σχολικές υποχρεώσεις του.
Δείτε περισσότερα ...



#mathisi#paidia#goneis#sxoleio

Κυριακή 5 Μαΐου 2019

Ο ρόλος των γονέων στη μάθηση.... #goneis#mathisi


Όλοι οι γονείς θέλουμε το καλύτερο για το μέλλον των παιδιών μας. Γι' αυτό καθημερινά πρέπει να προσπαθούμε να τους προσφέρουμε τη δυνατότητα βίωσης θετικών εμπειριών.
Η ψυχή και ο νους του παιδιού, κατά τον μεγάλο διαφωτιστή Ρουσσώ, είναι σαν ένας άγραφος χάρτης πάνω στον οποίο καλούμαστε να εγγράψουμε εικόνες, παραστάσεις, γνώσεις, βιώματα.Πρέπει συνεχώς να καλλιεργούμε ένα μεγάλο εύρος δεξιοτήτων.
Η μάθηση είναι μία ενεργητική διαδικασία και γίνεται μέσω μιας σειράς γνωστικών μηχανισμών που το άτομο διαθέτει εγγενώς. Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων πρέπει να γίνεται αβίαστα και σε καθημερινή βάση. Το παιχνίδι και η ποιοτική καθημερινή επαφή μπορεί να αποτελέσουν βοηθητικά εργαλεία μάθησης.
Το παιχνίδι μπορεί να αποκαλύψει πολλά για τα ταλέντα των παιδιών μας.






















http://www.12dimkaterinis.gr/ekpaidefsi/1298-poios-o-rolos-ton-goneon-sti-diadikasia-tis-mathisis?fbclid=IwAR1AQMBqPBqalyv-Png8clo_bdf60H7pvqrexDEVHHzuwrqOt4V7iUqzNnc



Σάββατο 20 Απριλίου 2019

Ηλιακό μίνι αυτοκίνητο (Solar mini car): οικολογικό παιχνίδι για παιδιά! #solar

                                 



Ποιό είναι το μικρότερο ηλιακό αυτοκίνητο στον κόσμο?
Μα, το μίνι ηλιακό αυτοκίνητο!!

Απλά βάλτε το σε κάποιο σημείο που βλέπει ο ήλιος ή φωτίστε το με ένα φακό ή με ένα ...πορτατίφ, όπως στο video και δείτε το να κινείται !!
Δεν χρησιμοποιεί μπαταρίες!!

Από SOLAR TOYS            #solartoys#paihnidiagiapaidia#photovoltaika#iliakienergeia



Κυριακή 14 Απριλίου 2019

Από την εξυπηρέτηση του πελάτη στην εμπειρία του πελάτη: ο δρόμος προς την επιτυχία!





AΠΟ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ ΣΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ: Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!


Του Γιώργου Λαλόπουλου*


«Χρειάζεται κάτι παραπάνω από τη δημιουργία ενός προϊόντος που να ξεχωρίζει, ώστε να έχετε μια πραγματική επιτυχημένη επιχείρηση» - Steve Jobs.

Η αποτελεσματική εξυπηρέτηση του πελάτη αποτελεί αναντίρρητα έναν από τους κυριότερους στόχους που πρέπει μια επιχείρηση να θέτει κατά προτεραιότητα και, βέβαια, να φροντίζει για την εφαρμογή της σε καθημερινή βάση, προκειμένου όχι μόνο να διατηρήσει, αλλά και να αυξήσει τον τζίρο της. Τίθεται, όμως, το ερώτημα: Φτάνει η καλή εξυπηρέτηση του πελάτη ή μήπως χρειάζεται κάτι περισσότερο, κάτι που θα εδραιώσει μια ισχυρή σχέση με τον πελάτη;  Η απάντηση βρίσκεται στον όρο «εμπειρία πελάτη». Τι σημαίνει, όμως, ο όρος αυτός; Αν θέλαμε να δώσουμε έναν ορισμό, θα λέγαμε ότι η εμπειρία πελάτη είναι το σύνολο των αλληλεπιδράσεων που έχει ένας πελάτης με μια εταιρεία. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει διάφορες φάσεις, όπως την  αρχική ανακάλυψη μιας επιχείρησης, ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας από τον πελάτη, την αγορά και τη χρήση αυτών των προϊόντων ή υπηρεσιών, καθώς επίσης και διάφορες ενέργειες που ακολουθούν την πώληση και αποσκοπούν στο «χτίσιμο» μιας ισχυρής σχέσης, η οποία θα εξελιχθεί σε βάθος χρόνου, προσφέροντας, εκτός από τζίρο στην επιχείρηση, πιστούς και αφοσιωμένους πελάτες, οι οποίοι, άμεσα και έμμεσα, θα αποτελούν τη φωνή της για την προσέλκυση και άλλων πελατών. Εξετάζοντας τις διαφορές ανάμεσα στον όρο «εξυπηρέτηση πελάτη» και στον όρο «εμπειρία πελάτη», θα λέγαμε ότι, ενώ η εξυπηρέτηση αφορά σ’ ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κατά το οποίο υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ πελάτη και επιχείρησης, ώστε να επιτευχθεί η πώληση, η εμπειρία πελάτη αποτελεί μια μακροχρόνια και πολυεπίπεδη προσπάθεια, κατά την οποία η επιχείρηση αλληλεπιδρά με τον καταναλωτή, προσφέροντάς του ένα ευρύ φάσμα ερεθισμάτων, εμπειριών και συναισθημάτων που δεν περιορίζονται μόνο σε αυτή καθαυτή την πώληση, αλλά προηγούνται ή και έπονται αυτής.

Η πρώτη επαφή του πελάτη με μια εταιρεία, και ιδίως η τηλεφωνική, αποτελεί πολλές φορές καθοριστικό παράγοντα για την πορεία της σχέσης του με την εταιρεία. Διάφορες μελέτες που έχουν γίνει, έχουν δείξει ότι δεν έχει καμία σημασία αν η εταιρεία διαθέτει το καλύτερο προϊόν ή υπηρεσία στην αγορά. Αν οι πελάτες αντιμετωπιστούν με αδιαφορία, δυστυχώς το παιχνίδι έχει ήδη χαθεί και δύσκολα θα επιστρέψουν. Στο παραπάνω πλαίσιο, εκφράσεις όπως «κάνετε λάθος», «δεν μπορώ να σας βοηθήσω γι αυτό το θέμα», «αυτή είναι η πολιτική της εταιρείας», «ακούστε με πρώτα», «δεν ξέρω ή δεν γνωρίζω» είναι ικανές να δημιουργήσουν αρνητικότητα στη συνομιλία και εκνευρισμό στον πελάτη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ο πελάτης επικοινωνεί με την εταιρεία προκειμένου να ενημερωθεί για κάτι ή να ζητήσει βοήθεια στην επίλυση ενός προβλήματος και εκφράσεις όπως οι παραπάνω τον κάνουν να αισθάνεται εκτεθειμένος και απογοητευμένος από την αντιμετώπιση που έχει από την εταιρεία. Θα πρέπει, επομένως, η γλώσσα εξυπηρέτησης των πελατών να είναι θετική και διπλωματική, με στόχο να βοηθήσει τον πελάτη βήμα – βήμα να ξεπεράσει το πρόβλημα που τον απασχολεί. Σε περίπτωση δε που ο πελάτης εκφράσει μια τεχνική ερώτηση για την οποία ο υπάλληλος της εταιρείας δεν γνωρίζει την απάντηση, θα πρέπει να γίνει προώθηση της κλήσης σε κάποιον άλλο που θα μπορέσει να απαντήσει άμεσα.

Τι είναι, όμως, αυτό που χρειάζεται, πέρα από την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών, ώστε να προχωρήσει μια επιχείρηση ακόμα περισσότερο; Η απάντηση είναι μία: η προσωπική επαφή με τον πελάτη που δημιουργεί την εμπειρία του πελάτη. Στην εποχή των μέσων της σύγχρονης τεχνολογίας (κινητά τηλέφωνα, internet, social media, κ.λπ.), ο πελάτης έχει υψηλές απαιτήσεις και μεγάλες δυνατότητες συμμετοχής στην επικοινωνία, τόσο με τις επιχειρήσεις, όσο και με τους άλλους καταναλωτές. Θα πρέπει, λοιπόν, μια εταιρεία να προσαρμοστεί στις διαφορετικές ανάγκες και προσδοκίες που έχουν οι πελάτες της, τόσο ως προς την ηλικία και τη γενιά τους, όσο και ως προς την προσωπικότητα και την συμπεριφορά τους. Ιδιαίτερα η λεγόμενη Generation Z, δηλ. όσοι και όσες έχουν γεννηθεί από τα μέσα των 90’s μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2000, που είναι και αυτοί που σύντομα θα κυριαρχήσουν στον κόσμο μας, ενδιαφέρεται για κινητή εμπειρία, διασκέδαση και εμπνευσμένη σχεδίαση, κάτι που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη μια επιχείρηση. Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε ότι, σύμφωνα με διάφορες έρευνες που έχουν γίνει, οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν από 7% μέχρι και 16% περισσότερα χρήματα για να έχουν καλύτερη εξυπηρέτηση. Όλοι ψάχνουν για την καλύτερη τιμή και, τελικά, οι περισσότεροι καταλαβαίνουν ότι η καλύτερη τιμή δεν είναι πάντα η χαμηλότερη τιμή, δεδομένου ότι εκείνο που παίζει πολύ ουσιαστικό ρόλο είναι το προϊόν ή η υπηρεσία που αντιστοιχεί σ’ αυτή την τιμή. Για το λόγο αυτό και είναι έτοιμοι να πληρώσουν ένα premium για να απολαύσουν τα 4 σημαντικότερα στοιχεία για τη θετική εμπειρία πελάτη που είναι η ταχύτητα, η ευκολίαη γνώση του αντικειμένου από πλευράς πωλητή – και η υποστήριξή του μετά την πώληση –  και, φυσικά, η φιλικότητα. Η δυνατότητα εύκολης πρόσβασης του πελάτη σε πληροφορίες πριν προβεί σε μια αγορά, η υιοθέτηση μιας πολιτικής που θα διευκολύνει τις επιστροφές, η βελτίωση της συνολικής χρηστικότητας της ιστοσελίδας της εταιρείας και της λειτουργίας αναζήτησης, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να δοθούν απαντήσεις στους πελάτες μετά από αναρτήσεις σχολίων που πραγματοποιούν αποτελούν χαρακτηριστικά στοιχεία που ενισχύουν αυτή τη θετική εμπειρία πελάτη. Και, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, εκτός από τον εντοπισμό των αναγκών των πελατών, η ανεύρεση τρόπων βελτίωσης του προϊόντος ή της υπηρεσίας μιας εταιρείας ενισχύει ακόμα περισσότερο την εμπειρία αυτή. Προς την κατεύθυνση αυτή είναι απαραίτητο μια επιχείρηση να μπορεί να δεχθεί την κριτική των πελατών της και να επωφεληθεί απ’ αυτή.  Δεν χρειάζεται, βέβαια, να πούμε ότι, όσο περισσότερο premium δίνουν οι πελάτες σε μια επιχείρηση, τόσο πιο έτοιμοι είναι να γίνουν και πιστοί πελάτες της.

Εμπειρία για τον πελάτη σημαίνει να μαθαίνεις τι θέλει, πως το θέλει, γιατί το θέλει, αν το θέλει πραγματικά. Και για να απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα, πρέπει πρώτα να τον γνωρίσεις σε βάθος, τη φιλοσοφία του, τον χαρακτήρα του. Με απλά λόγια, πρέπει να αλληλεπιδράσεις μαζί του σ ένα βαθύτερο επίπεδο από εκείνο μιας απλής οικονομικής συναλλαγής και να προσεγγίσεις συναισθηματικά τις ανάγκες του.  Σημαίνει, ακόμη, να βοηθάς τον πελάτη να παίρνει την κατάλληλη απόφαση, αντί να τον κατευθύνεις προς την πώληση ενός προϊόντος. Το χτίσιμο της εμπειρίας πελάτη είναι λοιπόν μια επένδυση για την επιχείρηση που απαιτεί χρόνο και κάποια κεφάλαια και η οποία, αργά αλλά σταθερά, θα χαρίζει στην εταιρεία ένα πιστό πελατειακό κοινό, το οποίο, αν μείνει ικανοποιημένο, θα επανέρχεται συνεχώς σε αυτή για νέες αγορές, αλλά και θα συστήνει νέους πελάτες στην εταιρεία, δημιουργώντας, έτσι, και την εμπορική επωνυμία (brand) της εταιρείας. Και κάτι άλλο, επίσης, πολύ σημαντικό: Μια εταιρεία θα πρέπει να είναι κοινωνικά υπεύθυνη και ενεργή, βοηθώντας και υποστηρίζοντας την κοινότητα μέσα στην οποία δραστηριοποιείται. Οι ισχυρές αξίες της εταιρείας δημιουργούν μια κοινότητα υποστηρικτών που αναγνωρίζουν την αξία και την αξιοπιστία της εταιρείας, πράγμα που αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων της. Δεν φτάνει, λοιπόν, να έχεις προϊόντα ή υπηρεσίες, αλλά χρειάζεται τα προϊόντα και οι υπηρεσίες να εξυπηρετούν πραγματικά τις ανάγκες των ατόμων της κοινότητας.

Με βάση τα παραπάνω, μόνο τυχαίο δεν είναι ότι μεγάλες εταιρείες, όπως η Amazon, Tesla, Apple κ.α. διακρίνονται για τις πελατοκεντρικές τους προσεγγίσεις. Η φιλοσοφία της Amazon, για παράδειγμα, βασίζεται στην ανάπτυξη ομαλών και γρήγορων επιχειρησιακών διαδικασιών με τη βοήθεια αλγορίθμων που έχουν στόχο την αυτοματοποίηση της εξυπηρέτησης του πελάτη και τη σημαντική αύξηση του επιπέδου βιωματικής εμπειρίας των πελατών της στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ο πελάτης πρέπει να έχει άμεση πρόσβαση, να μπορεί να βρίσκει και να αγοράζει αυτό που θέλει με απλά βήματα και χωρίς να χάνει χρόνο. Η Amazon το έχει επιτύχει αυτό όχι μόνο με την εξελιγμένη εσωτερική μηχανή αναζήτησης που διαθέτει, αλλά και με τη βοήθεια της εφαρμογής Amazon Assistant. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτύπωσης της εμπειρίας των πελατών της αποτελούν οι αξιολογήσεις από τους πελάτες των προϊόντων που πωλούνται μέσω της Amazon.

Η Apple, ο κολοσσός της τεχνολογίας, είναι μια εταιρεία που λαμβάνει σοβαρά υπόψη τη φωνή του πελάτη κατά τη σχεδίαση των προϊόντων και των υπηρεσιών της, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στις μικρές λεπτομέρειες. Κάθε μια λεπτομέρεια μελετάται με προσοχή και αναλύεται, προκειμένου να παρασχεθεί η καλύτερη δυνατή εμπειρία στον πελάτη, από την υλοποίηση μέχρι και τη συσκευασία. Για παράδειγμα, κατά τη σχεδίαση του πρώτου υπολογιστή γραφείου iMac, οι σχεδιαστές συμπεριέλαβαν και μια λαβή για τη μεταφορά του υπολογιστή – όχι μόνο για να δοθεί η δυνατότητα στους χρήστες να τον μεταφέρουν, αλλά και για να τους επιτραπεί να συνδεθούν περισσότερο με τη συσκευή. Και αυτό, γιατί σύμφωνα με το σκεπτικό τους, αν ένας χρήστης αισθάνεται άνετα με τη μεταφορά του υπολογιστή, τότε αισθάνεται άνετα και με τη χρήση του. Η εξυπηρέτηση πελατών είναι επίσης ένας τομέας στον οποίο η Apple δίνει μεγάλη σημασία και γι αυτόν τον λόγο υπάρχει ένα «μυστικό» εγχειρίδιο οδηγιών για το προσωπικό της που ασχολείται με την εξυπηρέτηση πελατών, το οποίο ονομάζεται «Genius Training Student Workbook». Αυτοί που έχουν διαβάσει το εγχειρίδιο αυτό θα έχουν προσέξει τη συνεχή χρήση της λέξης «empathy» (ενσυναίσθηση), που σημαίνει να καταλαβαίνει κάποιος και να συμμερίζεται τα συναισθήματα κάποιου άλλου. Επιπλέον, όταν ένας πελάτης επιθυμεί να επισκεφθεί ένα Κατάστημα της Apple για μια επισκευή, κλείνει ένα ραντεβού, ώστε να εξασφαλιστεί η πλήρης ικανοποίηση του αιτήματός του από έναν εκπαιδευμένο τεχνικό της Apple. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πολιτική αυτή της Apple είναι κάτι που υποστηριζόταν από τον ίδιο τον ιδρυτή της, τον Steve Jobs, ο οποίος πίστευε πολύ στην εμπειρία του πελάτη. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του: «Πρέπει να ξεκινήσετε με την εμπειρία του πελάτη και να εργαστείτε προς τα πίσω στην κατεύθυνση της τεχνολογίας».

Η εταιρεία Tesla του Elon Musk σχεδιάζει και κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα και εξαρτήματα κινητήρων, αλλά και φωτοβολταϊκά πάνελ, καθώς και συστήματα αποθήκευσης «καθαρής ενέργειας». Η εταιρεία παρέχει στον πελάτη, από την αρχή της εμπειρίας του, μια πολυκαναλική (omni-channel ) ψηφιακή εμπειρία, αποτελούμενη από πολλά κανάλια marketing, τα οποία, αντί να λειτουργούν παράλληλα, είναι έτσι σχεδιασμένα, ώστε να συνεργάζονται μεταξύ τους. Οι αίθουσες επίδειξης (showrooms) της Tesla περιλαμβάνουν μπαρ για καφέ, σταθμούς Internet με πρόσβαση Wi – Fi, δυνατότητα διεθνών κλήσεων χωρίς χρέωση, κ.λπ., ενώ οι πελάτες μπορούν να δουν τους τεχνικούς της εταιρείας να εργάζονται πάνω στα διάφορα αυτοκίνητα. Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι η εταιρεία Tesla ξεχωρίζει και για την προληπτική online υποστήριξη στους πελάτες. Τα social media αποτελούν πράγματι ένα μεγάλο μέρος της εξυπηρέτησης πελατών της εταιρείας. Το Twitter και το Facebook χρησιμοποιούνται για την ψηφιακή εξυπηρέτηση των πελατών και καταβάλλονται προσπάθειες για γρήγορες αποκρίσεις στα ερωτήματα των πελατών. Επίσης, το blog της Tesla χρησιμοποιείται και ως εργαλείο εξυπηρέτησης πελατών για ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις και ενημερώσεις. Όπως κάθε επιτυχημένη εταιρεία, έτσι και η Tesla θεωρεί ένα παράπονο ως ανάδραση (feedback) και το χρησιμοποιεί για να ενεργήσει αναλόγως. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το παράπονο ενός πελάτη μέσω Twitter ότι οι οδηγοί άφηναν τα αυτοκίνητά τους σταθμευμένα μπροστά στους σταθμούς φόρτισης ακόμα κι αφού αυτά είχαν φορτιστεί πλήρως, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ουρές αυτοκινήτων Tesla που περίμεναν να φορτιστούν. O Elon Musk συμφώνησε ότι αυτό ήταν όντως ένα πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπιστεί και έξι μέρες αργότερα, η εταιρεία καθιέρωσε ένα τέλος «αδράνειας» για το σύνολο του στόλου των αυτοκινήτων, με στόχο την καλύτερη διαθεσιμότητα των σταθμών φόρτισης.

Η Disney είναι ένας γίγαντας στο χώρο των πολυμέσων (multimedia) και της διασκέδασης, με έντονη παρουσία στη βιομηχανία του κινηματογράφου, της τηλεόρασης και των θεματικών πάρκων. Ένα μεγάλο μέρος της αποστολής της εταιρείας αφορά στην παροχή μαγικών εμπειριών για τους πελάτες της, ενώ η εταιρεία διαθέτει και ένα συμβουλευτικό κέντρο ανάπτυξης και εκπαίδευσης, εστιασμένο στην εμπειρία πελάτη, το οποίο ονομάζεται Disney Institute. Παρόλο το μεγάλο αριθμό των επισκεπτών της, η περίφημη Disneylandστην Καλιφόρνια παραμένει καθαρή και οργανωμένη καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Τα στελέχη της Disney διδάσκονται να είναι φιλικά με τους πελάτες και, αν ένας επισκέπτης φαίνεται αναστατωμένος ή μπερδεμένος, ένας υπάλληλος της εταιρείας θα τον πλησιάσει προληπτικά, για να του προσφέρει βοήθεια. Επίσης, φωτογραφίες των προσκεκλημένων  λαμβάνονται κατά τη διάρκεια των ξεναγήσεων ως ενισχυτικές πωλήσεις, με τους υπαλλήλους της εταιρείας να περιμένουν να απαντήσουν σε σχετικές ερωτήσεις. Καταλήγοντας, θα πρέπει να τονίσουμε ότι η Disney έχει δημιουργήσει μια καταπληκτική εμπειρία πελάτη μέσω της βελτιστοποίησης των σχετικών διαδικασιών, η οποία έχει ως αποτέλεσμα ένα ποσοστό επιστροφής των πελατών που εμφανίζονται για πρώτη φορά της τάξης του 70%.

Τελειώνοντας, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η εμπειρία πελάτη δεν είναι κάτι στο οποίο θα πρέπει να στοχεύουν μόνο οι μεγάλες – και γνωστές – επιχειρήσεις, αλλά κάθε επιχείρηση, ανεξάρτητα από το μέγεθός της. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα προς μίμηση αποτελεί ένα ξενοδοχείο στην Κασσάνδρα της Σκιάθου όπου, σύμφωνα με τη μαρτυρία ενός πελάτη, έμεινε η οικογένεια του αδελφού του. Το πρόβλημα της συγκεκριμένης οικογένειας ήταν ότι ο γιός της είχε μια σπάνια αλλεργία που του απαγόρευε να τρώει πολλά πράγματα – από ψάρι, κοτόπουλο και όσπρια μέχρι ζυμαρικά, γάλα, αυγά, σόγια και ξηρούς καρπούς– . Ήδη από το πρώτο μεσημέρι – όταν τυχαία ένας σερβιτόρος κατάλαβε το πρόβλημα – ήταν ενημερωμένο όλο το προσωπικό και των 2 εστιατορίων του ξενοδοχείου. Ήξεραν όλοι τον γιό με το μικρό του όνομα και προσπάθησαν τις μέρες που έμεινε εκεί να τον κάνουν να ξεχάσει εντελώς το πρόβλημά του. Ο σεφ κάθε μέρα πρότεινε ή και μαγείρευε 1-2 διαφορετικά πιάτα μόνο για τον γιό, γεγονός που έκανε και την οικογένειά του να ξεχάσει το καθημερινό αυτό άγχος. Οι εργαζόμενοι του ξενοδοχείου έκαναν την οικογένεια αυτή να αισθάνεται όχι μόνο ότι αγαπούν αυτό που κάνουν, αλλά και ότι νοιάζονται ουσιαστικά για τις ανάγκες του πελάτη, κάνοντας πραγματικά ξεχωριστή την επιχείρηση για την οποία εργάζονται.

Συμπερασματικά, αν θέλετε να είναι η επιχείρησή σας επιτυχημένη, θα πρέπει να αποβάλλετε τον παλιό τρόπο σκέψης που θεωρεί την εξυπηρέτηση πελατών ως φασαρία και επιπλέον έξοδο για την επιχείρηση και να εστιάσετε όχι μόνο στην εξυπηρέτηση, αλλά στο χτίσιμο της εμπειρίας του πελάτη, η οποία αποτελεί επένδυση για την επιχείρησή σας, χαρίζοντάς της ένα μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.


* Δ/νων Σύμβουλος της ΛΑΤΖΙ.ΠΛΑΝ Α.Ε. (www.solar-toys.gr)