Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020

Συμβουλές για να αποκτήσουμε οικολογική συνείδηση




Πάει καιρός που δεν είμαστε πια ενσυνείδητοι πολίτες. Έχουμε μετατραπεί, δυστυχώς, σε καταναλωτές. Οι σύγχρονες πολιτισμικές αξίες της κοινωνίας που ζούμε, μας έχουν μετατρέψει σε άβουλα όντα, πολιτικά ασυνείδητα και, δυστυχώς, χωρίς οικολογική ευαισθησία. Είναι φανερό και αυτονόητο πως όσο περισσότερο καταναλώνουμε, τόσο περισσότερο μολύνεται το περιβάλλον, καταστρέφεται η χλωρίδα και η πανίδα, εντείνεται το φαινόμενο του θερμοκηπίου και αυξάνεται η «τρύπα» του όζοντος.

Καταστρέφουμε με απλά λόγια το «σπίτι» μας και κληροδοτούμε στα παιδιά μας ένα μέλλον περιβαλλοντικά, πέρα των άλλων, δυσοίωνο.
Το ενεργειακό πρόβλημα δεν αφορά μόνο τις κυβερνήσεις. Αφορά, πρέπει να αφορά και τους κοινωνικούς φορείς και ακόμη περισσότερο εμάς τους απλούς ανθρώπους. Γιατί, με την ανοχή των κυβερνώντων, εμείς είμαστε η αιτία της δημιουργίας αυτού του προβλήματος, εμείς καταστρέφουμε, εμείς μολύνουμε, εμείς αδιαφορούμε. Εμείς παράλληλα κρατάμε και τη λύση του προβλήματος.





Πως να αποτελέσετε πρότυπο στα παιδιά σας




Γονείς, να ο τρόπος για να αποτελέσετε πρότυπο για το παιδί σας!

Post by:  12/01/2020
Είναι δεδομένο ότι τα παιδιά επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τους γονείς τους, με αποτέλεσμα να οικειοποιούνται πολλές δικές τους συμπεριφορές, νοοτροπίες και αντιλήψεις.
Άραγε με ποιους τρόπους μπορείτε να αποτελέσετε θετικό πρότυπο για εκείνα;
  • Ξεκινώντας με τα απλά, όσο πιο διαχυτικοί και εξωστρεφείς είσαστε στην εκδήλωση της αγάπης σας προς το πρόσωπό του, τόσο πιο πιθανό είναι να γίνει κι αυτό με τη σειρά του συναισθηματικό απέναντι σε δικούς του ανθρώπους στο μέλλον.





Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

Ηλιακό αγωνιστικό αυτοκίνητο Formula 1 #paidiaspiti


Ηλιακό αυτοκινητάκι FORMULA 1 για σχολικές εργασίες.  #texnologia

Πρόκειται για ένα ξύλινο αυτοκίνητο τύπου FORMULA 1 (συναρμολογούμενο μοντέλο), το οποίο κινείται με μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία που φορτίζει από την ηλιακή ενέργεια μέσω ενός μικρού φωτοβολταϊκού πάνελ! 



Η μπαταρία είναι τύπου LiFePO4 και χαρακτηρίζεται από μεγάλη διάρκεια ζωής (για έως 3000 φορτίσεις!). Η φόρτιση της ελέγχεται από ένα κύκλωμα μικροεπεξεργαστή. Οι απαιτούμενες συνδέσεις των καλωδίων πραγματοποιούνται εύκολα με τη βοήθεια συνδετήρων (connectors). 



Για πιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο διαθέτει και ένα μπροστινό φανάρι που ανάβει ταυτόχρονα με την κίνηση του.


Από τη LAGI.PLAN (SOLAR TOYS).

Μπορείτε να επισκεφθείτε και το σχετικό site   Εδώ....




Ηλιακό αυτοκίνητο Formula 1 (συναρμολογούμενο κιτ)

25 Πρακτικές Ιδέες Για τη Μελέτη στο Σπίτι




Το άρθρο αφορά στις στρατηγικές εκείνες που θα χρησιμοποιήσετε για να βοηθήσετε το παιδί να μελετά σωστά στο σπίτι, αφού το διάβασμα των μαθημάτων έχει δει μπει στην οικογενειακή καθημερινότητα. Το υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το Π.Ν.Α Παιδοψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής έχει σχεδιάσει ένα πρόγραμμα προώθησης της μελέτης στο σπίτι για μαθητές του Δημοτικού ως και το Λύκειο. (Οι οδηγίες αυτές προέρχονται από το δικτυακό τόπο: SchwabLearning.org, σε μετάφραση Χαράς Λυμπεροπούλου) ....

Δείτε περισσότερα ...

Η Αποτελεσματική πειθαρχία στα παιδιά




Η πειθαρχία είναι μια από τις πρωταρχικές διαπαιδαγωγικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους και από τα συχνά ερωτήματα στους παιδοψυχολόγους.
Το παιδί έχει ανάγκη την πειθαρχία, ώστε να γνωρίζει και να εναρμονίζεται με κάποιους κανόνες συμπεριφοράς και να αποκτά σταδιακά συναίσθηση ευθύνης για τις πράξεις του και τα αποτελέσματα αυτών. Αυτό θα τον βοηθήσει αργότερα, ως ενήλικας πλέον, να έχει γίνει ένα άτομο συγκροτημένο που μπορεί και ξέρει να οριοθετεί τη συμπεριφορά του, και που σέβεται τους κοινωνικούς και ηθικούς κανόνες, οι οποίοι διέπουν την καθημερινή μας ζωή.
Τα παιδιά αντιλαμβάνονται από νωρίς στη ζωή τους ότι υπάρχουν κανόνες αποδεκτής συμπεριφοράς, όμως δεν τους αποδέχονται χωρίς αμφισβήτηση. Ακόμα, ενώ τη στιγμή που τους επισημαίνεται μια παραβίαση, μπορεί να δείχνουν ότι κατανοούν ή ότι σέβονται προς στιγμή το περιορισμό, αργότερα ξαναδοκιμάζουν να παραβιάσουν το όριο ή τη συμφωνία. Αυτό, σε ένα βαθμό, είναι μέσα στα πλαίσια της ανακάλυψης των πραγματικών ορίων, και είναι φυσιολογικό.
Στη πορεία κατάκτησης της πειθαρχίας, οι γονείς είναι απαραίτητο να ακολουθούν μια συστηματική προσέγγιση, ώσπου να φτάσει το παιδί να εσωτερικεύσει τους κανόνες χωρίς να είναι απαραίτητη πλέον η συνέπεια για την ανεπιθύμητη συμπεριφορά.


Δείτε περισσότερα...


Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2020

Η σημασία του παιχνιδιού στην ανάπτυξη του παιδιού #paixnidi



Από τα πρώτα κιόλας χρόνια ζωής, το βρέφος δείχνει τη χαρά με την κίνηση των χεριών και των ποδιών του (Piaget, 1962). Στη συνέχεια και καθώς μεγαλώνει το παιδί αποζητά τη συμμετοχή και κάποιου άλλου προσώπου σε όλο και πιο σύνθετες δημιουργικές συνθήκες προκειμένου να νιώσει την ίδια χαρά. Τι είναι το παιχνίδι, πώς και σε ποιους τομείς βοηθά στην ανάπτυξη του παιδιού;

Σύμφωνα με τη Landy (2009, p. 215) το παιχνίδι είναι μία δραστηριότητα στην οποία το παιδί εμπλέκεται οικειοθελώς και κατά την οποία το παιδί είναι αυτό που αποφασίζει τι θα συμβεί. Το παιχνίδι αποτελεί μια βασική δραστηριότητα, απαραίτητη για την υγιή ανάπτυξη του εγκεφάλου του παιδιού (Tamis-LeMonda, Shannon, Cabrera&Lamb, 2004) αλλά και για τη γνωστική, συναισθηματική, βιολογική και κοινωνική ανάπτυξή του (Erickson,1958;  Piaget, 1962). Το παιχνίδι έχει αναγνωριστεί από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα, ως βασικό δικαίωμα του κάθε παιδιού.

Δείτε περισσότερα ...

Γιατί τα παιδιά μας βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;



Ένα ενδιαφέρον άρθρο της Ιωάννας Φωτοπούλου

Είμαι εργοθεραπεύτρια με 10ετή εμπειρία εργασίας με παιδιά, γονείς και δασκάλους. Συμφωνώ απόλυτα με το μήνυμα του δασκάλου που έλαβα πρόσφατα, ότι τα παιδιά μας χειροτερεύουν όλο και περισσότερο σε πολλά ζητήματα. Ακούω σταθερά την ίδια άποψη από κάθε δάσκαλο που συναντώ. Αδιαμφισβήτητα, καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετούς πορείας μου, έχω δει και εξακολουθώ να βλέπω μία πτώση στην κοινωνική, συναισθηματική και ακαδημαϊκή λειτουργικότητα των μαθητών καθώς και μια ραγδαία αύξηση των μαθησιακών δυσκολιών και άλλων διαγνώσεων.
Τα σημερινά παιδιά έρχονται στο σχολείο συναισθηματικά ανώριμα για μάθηση και υπάρχουν πολλοί παράγοντες στο μοντέρνο τρόπο ζωής μας που συμβάλουν σε αυτό. Όπως γνωρίζουμε, ο εγκέφαλός μας είναι εύπλαστος. Μέσα από το περιβάλλον μπορούμε να κάνουμε τον εγκέφαλο δυνατότερο ή πιο αδύναμο. Ειλικρινά πιστεύω ότι παρά τις καλύτερες προθέσεις μας δυστυχώς σχηματίζουμε τον εγκέφαλο των παιδιών μας προς τη λάθος κατεύθυνση. Και παρακάτω θα αναλύσω το γιατί.

#sxoleio#paidia

Τα λάθη των παιδιών




Η οικογένεια είναι ο μικρόκοσμος της κοινωνίας. Βλέποντας την οικογένεια μπορούμε να καταλάβουμε πώς λειτουργεί η συγκεκριμένη κοινωνία, στον συγκεκριμένο χρόνο και τόπο.
Θέματα όπως η επικοινωνία, η συναισθηματική ειδικότερα, η εξουσία, οι κανόνες, η εμπιστοσύνη, ο σεβασμός, ο έλεγχος η ευθύνη ή η ανευθυνότητα, συχνά αντικατοπτρίζουν την κοινωνία και τον τρόπο λειτουργίας της.
Στην Ελληνική κοινωνία τις τελευταίες δεκαετίες, ο υπερ-προστατευτισμός των νεαρών παιδιών από τις οικογένειές τους με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο, οδηγεί συχνά σε « βολικές» ανευθυνότητες: οι γονείς παρέχουν χρήματα, κινητά και ακίνητα αλλά ελέγχουν, κρατούν τα ζητήματα ευθύνης στα χέρια τους, προφασιζόμενοι ότι τα παιδιά τους είναι ακόμα ανώριμα και δεν μπορούν να διαχειριστούν την ανεξαρτησία τους.






Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020

Σχετικά με τη μάθηση






Πώς να κάνετε το παιδί σας να ενδιαφερθεί για το διάβασμα

"Έχετε σκεφτεί ποτέ σας γιατί μερικά παιδιά συνεχώς διαβάζουν κάτι, ενώ για άλλα παιδιά ένα βιβλίο σημαίνει τις περισσότερες φορές τιμωρία;"
Φταίει το διαφορετικό επίπεδο ανάπτυξης των παιδιών; Ίσως. Αλλά το θέμα δεν είναι δα και τόσο τραγικά δύσκολο ούτε και αφορά ανώτερα μαθηματικά. Στο σχολείο όλα τα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν. Δεν είναι κάτι εξαιρετικό.
Παρ’ όλο που το να μάθει ένα παιδί να διαβάζει είναι ένας από τους πρωταρχικούς στόχους ενός δασκάλου, το ενδιαφέρον για το διάβασμα αποτελεί έναν πολύ μεγαλύτερο και δυσκολότερο στόχο...


Δείτε περισσότερα ...